Spinna vidare 2012 och skälla oxå kanske?

Här kan du skriva av dig om allt möjligt som inte har med tävlingar på nätet att göra.

Inläggav moja » 9 maj 2012, 14:32

http://www.icamaxihaninge.se/item__21.p ... da268471f8

Katten att man nu inte bor i Haninge och kan tävla om en bil! Undrar vad man ska göra?
moja

Inläggav moja » 11 maj 2012, 18:40

Ta mej sjutton om inte en bekant saknar en grill! Varför nämnde jag det?

Trodde bara jag behövde tävla om en föreställning, som jag ej själv kan gå på! Nu blev det mer jobb!
moja

Inläggav moja » 16 juni 2012, 10:54

https://www.visa.se/se/guldkammaren/gul ... nnare.aspx

Vi klagar på Fun Light-prislistan, men vid närmare genomgång av VISA:s vinnare, ser det ut som, att där har minst 7 familjer fått dubbla eller trippelvinster på deras ca 60vinster.

Mycket konstigt! En radda vinnare står två ggr och de har jag ej räknat med utan tagit bort. Några av vinnarna syns inte längre. Jag kan ha fel, för nog rör jag till det ibland! Men fanns det inte fler bra bidrag att välja bland? Själv skrev jag bara halvdana bidrag då ingen eg. ville vinna. Men konfunderad blir jag!
moja

Inläggav ypsira » 16 juni 2012, 13:48

Men halvdana.... Vad var de ute efter egentligen? Jag jobbade lite lagom på mina men det hjälpte inte alls. Vissa har ju vunnit flera år i rad. Tydligen är jag på helt fel spår. Och 20 ord är inte mycket. Men jag försökte med seriösa, roliga, fantasifulla men nääää.
Användarvisningsbild
ypsira

Inläggav moja » 26 juni 2012, 16:40

"Tala om det för favorithustrun som kommer att bli jätteglad."

Så skrev en man från Oxelösund och vann en trimmer.
Jag sitter och undrar hur många fruar har han?
moja

Inläggav Mejram » 26 juni 2012, 17:43

moja skrev:"Tala om det för favorithustrun som kommer att bli jätteglad."

Så skrev en man från Oxelösund och vann en trimmer.
Jag sitter och undrar hur många fruar har han?

Det här fick mig att skratta så tårarna rinner efter ännu en dag med regn, regn och åter regn. TACK, moja :P
Användarvisningsbild
Mejram

Inläggav moja » 26 juni 2012, 18:06

Ja, Mejram hur kan man skriva så?
Regnar här också! Vad ska man göra?

Den här affären skulle jag vilja bo nära, för de redovisar sina vinnare och man slipper gå och undra. Så nu blir det flytt till Torslanda. Fast där bor nog ngn som är duktigare än jag på motiveringar!

http://www.ica.se/Butikssidor/Maxi/Gote ... h-vinnare/
moja

Inläggav SheTrollaN » 27 juni 2012, 15:08

Jag är dock oskyldig till dubbla vinster hos VISA, men en av vinnarna är namne med min gubbe :D

Men visst borde det vara mer spridning kan man tycka.
Användarvisningsbild
SheTrollaN

Inläggav BadBunny » 27 juni 2012, 21:25

Men va?? hahaha hade ingen aning om att de tävlade ut såpass i torslanda!! *ridå*

Ska kolla in den sidan lite närmare! Tack för tipset, den affären är dessutom utsedd till den billigaste eller om det var näst-billigaste Ica maxi i hela sverige :-)

//BB
BadBunny

Inläggav BadBunny » 27 juni 2012, 21:28

Jo, jag har nog sett dem förresten... Tävlingarna, menar jag. Fast jag har haft fel fokus..

Som ren bonus kan jag berätta att killarna i grönsaksavdelningen är dundersnygga, säger mina döttrar. inte heller det har jag sett. Jag har fel fokus....

//BB
BadBunny

Inläggav moja » 29 juni 2012, 19:51

Kopierat från vinnarlistan var det väl?
Ursäkta mig men jag brukar inte lägga mig i här MEN... vad tråkig inställning att göra som du Turgumman gör- att kritisera andras rim. Det är uppenbart att det funkade och att de vann... inte du...
Gläds åt andras lycka-man blir gladare och mer ödmjuk så Smile

Hallå, hallå SofiaB!
Du känner inte mig!

Tänk, nu tar jag tid från friidrotts EM bara för jag råkade gå in på blienvinnare!
JAG vore tacksam om någon gav mig kritik för mina dåliga rim och motiveringar. Det är så man lär sig och blir bättre! Så fungerar jag utifrån mitt synsätt och tänker fortsätta med det, tills jag blir avstängd! Och då kanske du blir nöjd och många med dig. Vad vet jag? Men då får jag ännu mer tid att tävla och jag är nästan förbjuden av familjen, för vi kan inte hy oss för alla vinster som trillar in!

Klandra inte Turgumman! Hon är hur snäll som helst i motsats till mig!
moja

Inläggav Turgumman » 30 juni 2012, 05:02

.....hahaha :D
Snäll vet jag inte - men rättvis och ärlig är jag.
Glapp i truten har vi båda och säger vad vi tycker. Det är upp till var och en att tycka vad man vill. Och du skriver vad du tycker. Och?
Alla behöver inte hålla med, MEN jag gillar inte inlägg som det där i vinnartråden, som talar om vad andra ska tycka - oavsett. Och råd hur man blir glad och ödmjuk...
Just i detta fall (i vinnartråden) så får jag "bannor", fast jag inte ens skrivit det citerade??? "De vann... inte du..." är också alldeles åt skogen. Jag har inte ens deltagit, så ganska svårt att vinna då!

....kan man spåra en viss ironi i ditt inlägg här.
I like - säger jag som är så förbaskat emot gillaknappar :P :)
Alltid retar det någon. Lycka till med vinsterna :D
Användarvisningsbild
Turgumman

Inläggav Yip » 30 juni 2012, 06:11

För djä*ulen Moja! Hia dig! Nu har jag sprungit ett par kilometer, och du har säkerligen fixat ett par vinster under tiden, kan jag tänka. Vadar i premier, trots dina onda tankegångar om vinnande motiveringar :D SofiaB borde ödmjukast bita i sitt grönaste gräs...
En vinnare är en vinnare, hur det än gått till. Ännu har ingen fällts för dopingbrott, och tur är väl det. Men jag hoppas och tror att originalitet vinner i längden.
Användarvisningsbild
Yip

Inläggav AlexanderLucas » 1 juli 2012, 22:48

moja skrev:https://www.visa.se/se/guldkammaren/guldkammaren/tavlingar/vinnare.aspx

Vi klagar på Fun Light-prislistan, men vid närmare genomgång av VISA:s vinnare, ser det ut som, att där har minst 7 familjer fått dubbla eller trippelvinster på deras ca 60vinster.

Mycket konstigt! En radda vinnare står två ggr och de har jag ej räknat med utan tagit bort. Några av vinnarna syns inte längre. Jag kan ha fel, för nog rör jag till det ibland! Men fanns det inte fler bra bidrag att välja bland? Själv skrev jag bara halvdana bidrag då ingen eg. ville vinna. Men konfunderad blir jag!

Jag räknade i alla fall åtta forumister...
Tror ni inte att de blivit dubbelpublicerade?

Jag skickade in fem om dagen, alla möjliga och omöjliga sorters motiveringar på rim. En del roliga, en del sentimentala, en del insmickrande... osv. Vilket som gick hem har jag dock inte fått kännedom om!
Användarvisningsbild
AlexanderLucas

Inläggav moja » 8 juli 2012, 02:06

http://www.xlbygg.se/fresks/Om-XL-BYGG/ ... nn-en-bil/

Nu bor jag fel igen! Här kan ni vinna en bil, ni som bor rätt och inte vinner på Elgiganten eller vinn på båda!
moja

FöregåendeNästa

Återgå till Generella diskussioner