Maskerad

Här kan du skriva av dig om allt möjligt som inte har med tävlingar på nätet att göra.

Maskerad

Inläggav mariaz » 29 mars 2012, 07:11

Min son vill vinna skolans maskeradtävling på skärtorsdagen. Har ni några bra förslag på utklädnad?
mariaz

Inläggav mcbruden » 29 mars 2012, 08:24

Jag kommer ihåg min klasskompis för måååånga år sedan, han var utklädd till pojkflicka,

halva han var tjej och halva kille, en halv kjol ihopsydd med halva byxor, blus med skjorta och två ihopsydda peruker...olika skor och strumpor. Massa jobb och krävs symaskin.....men en rolig ide (tycker jag) Han vann vår tävling.....

Lycka till!
mcbruden

Inläggav Turgumman » 29 mars 2012, 08:37

Skratta inte nu, men gör ett levande påskris av honom :D
Jag gillar maskerader - ju mer fantasi desto bättre för att skilja sig från mängden. Jag har en gång fixat en julgransdräkt, med delar från en gammal plastgran, belysning, kulor, glitter och toppstjärna på huvudet ... och den vann!
För påskris kan du ta en brun tröja och bruna byxor. En brun nylonstrumpa som man klipper för att ha över ansiktet och gör små hål för ögon och mun. Kanske en brun mössa pyntad med lite grenar och fjädrar. Bruna vantar med påsydda fjädrar. Sedan tillverkar man knippen från påskris man köper och binder med jämna mellanrum på snöre så att det räcker runt kroppen. Gör en lång slinga alltså. Gör förslagsvis tre olika sektioner och knyt sedan på olika avstånd från höften och uppåt och så att kvistarna står uppåt. Pynta med fjädrar, ägg och påskpynt man tycker ska hänga i ett ris.

Visserligen får man tillverka lite och sy och fästa så det sitter kvar, men resultatet blir nog lika fiffigt som att vara julgran. Det blev succé :D

Verkar helt galet kanske, men ingen kommer förmodligen på en sådan extremt tokig idé. Chansen att vinna är ju större om man är lite originell och sticker ut från alla andra. Det blir säkert både påskkärringar, gubbar och harar. Men ett påskris kan förmodligen bli själv om sin utstyrsel :lol:
Användarvisningsbild
Turgumman

Inläggav InaStina » 29 mars 2012, 08:57

På de maskerader jag har varit har i princip alltid den med störst och fluffigast hår vunnit... så satsa på en megaperuk! ;-) Lycka till.
Användarvisningsbild
InaStina

Inläggav mariaz » 29 mars 2012, 17:41

Tack för alla underbara förslag, vilken fantasi ni har :D Nu återstår bara att sälja in påskriset hos sonen!
mariaz

Inläggav evileve » 29 mars 2012, 18:59

När jag gick på lekis var jag varmkorv med bröd, senap och ketchup. Det kräver dock lite sömnad...
Användarvisningsbild
evileve

Inläggav Tassa » 29 mars 2012, 20:18

Satsa på ansiktsmålning! Ruskigt kul och gör stort intryck.
Köp bra färger (de som fungerar som vattenfärg är bäst) och en bok med förslag.
Vår familj har vunnit flera maskeradtävlingar, och då har klädseln i övrigt varít ganska ordinär.
Användarvisningsbild
Tassa

Återgå till Generella diskussioner