Restips

Här kan du skriva av dig om allt möjligt som inte har med tävlingar på nätet att göra.

Restips

Inläggav Claro » 5 januari 2012, 22:51

Det kom upp önskemål om vunna resor och hur det varit, tänkte att vi kan väl skriva i tråden här då även om andra resor man gjort.
Användarvisningsbild
Claro

Kina

Inläggav Claro » 5 januari 2012, 22:59

Var på vinstresa till Kina, Shanghai och Peking. Helt otrolig resa. Muren, Förbjudna staden. Fantastiskt shopping i Peking. Äldre och inte alls lika utvecklat som Shanghai. men du med tunnelbanan hur långt som helst för 1 kr. långt mellan sevärdheterna men ganska billigt med taxi. det gäller att man har nedskrivet dit man ska på kinesiska och visar chauffören.

Shanghai helt annorlunda mot för Peking. Modernare och härliga byggnader som pearl tower och financial center. mer möjlighet till västerländsk mat om man blir less på ris. de flesta sevärdheter ligger nära varandra. så har man bra kondis kan man gå ganska mycket.

Kommer att åka tillbaka någon gång för att jag trivdes så bra perfekt att åka för att julklappshoppa fina jackor, väskor och skor. Roligt att äta, alla rätter ställs mitt på bordet, om man är många på en snurrande skiva och så äter alla av allt.
Användarvisningsbild
Claro

Playitas

Inläggav Claro » 5 januari 2012, 23:06

Vet jag att man kan vinna resor till.
Åkte dit på sista minuten i november. Ska tillbaka så fort jag har råd. Vi bodde i lägenhet och åt romantiska middagar i Gran Tarajal (stad i närheten) eller i Fiskebyn som det tog 5 minuter att gå till. Du kan börja redan kl 08 med morgonjympa och joggingrunda. sedan finns olika saker som karatearobics, pilates, funk, step, spinning, fotboll och vattenarobics som alltid ingår, så man behöver inte betala 2000 kr till för att få 15 saker till att välja på (gäller vissa veckor) det är ändå fullt tillräckligt.

Vi tog en långpromenad mitt på dagen när ändå inte fanns några aktiviteter ev lunch i stan. Man kan ta buss för 1.20 Euro också. Där finns också ordentliga supermarkets så man kan lladda upp med förnödenheter.
Användarvisningsbild
Claro

Inläggav ypsira » 6 januari 2012, 19:22

Playitas låter härligt. Var det med Apollo?
Användarvisningsbild
ypsira

Inläggav Kerran » 6 januari 2012, 20:51

Var ligger Playitas?
Användarvisningsbild
Kerran

Inläggav Claro » 7 januari 2012, 14:41

Fuerteventura varmt och skönt Smile och härligt att göra pilates, aerobics mm utomhus.

Och ja det var med apollo, såg att det gick på 2.500 från Karlstad 1 vecka vet inte om det finns platser kvar. hade det inte varit så dyrt och omständigt att åka till Karlstad skulle jag snart vara på väg.
Användarvisningsbild
Claro

Inläggav Ulryka » 16 januari 2012, 18:38

Vad skönt, låter härligt. Vill också vinna en resa... Nu! :D
Livet är skönt! foto tavla
Ulryka

Återgå till Generella diskussioner