Jag fortsätter spinna 2011....

Här kan du skriva av dig om allt möjligt som inte har med tävlingar på nätet att göra.

Jag fortsätter spinna 2011....

Inläggav moja » 15 januari 2011, 13:51

Trots att man sitter uppe och tävlar mitt i natten, och det lyser i hela huset, så drabbas man av inbrott.
Tjuvarna räds varken ljus ute eller inne. Inte heller att de efterlämnar spår i snön.

Men jag fick brått upp ur sängen nu på morgonen och ut och leka detektiv. Här har färgats fotspår och mätts upp storlek på skor. En storskoad och en mindre storfotad. Förmodligen en kvinna och en man, som tänker ut hur de ska pryda sin trädgård, när det börjar spira. Det är ju snart tid för att planera och beställa fröer.

Så var en vacker blomställning borta bl.a. och polisen fick lite att göra, inte komma hit, men lite skrivbordsarbete. Tänk så onödigt!
moja

Inläggav evileve » 15 januari 2011, 13:55

Det där skall man inte spinna åt utan morra! Fy farao!
Användarvisningsbild
evileve

Inläggav moja » 2 februari 2011, 14:50

Blev konfunderad ang. Cloetta tävlingen, om man var tvungen skicka in 8 streckkoder för att tävla om skidresa, men det måste man, fick jag reda på efter telefonsamtal dit.
moja

Inläggav vesslan » 2 februari 2011, 18:16

Menar du det?
Det framgår ju faktiskt inte, trodde att det bara var när man ville ha Skipasset.... Där tror jag många missat.
Bra att du kollat upp!
vesslan

Inläggav moja » 13 februari 2011, 18:24

Sjutton att man inte bor i Stockholm!

Kanske kan man hitta en kastad biljett, om man nu inte vill gå och titta själv.

Finns ju tid till 20/2 2011.

http://www.kinaresor.se/Kampanjer/Kinas ... setavling/
moja

Inläggav moja » 20 april 2011, 18:17

Nu vill jag tacka för lite "snodda" formuleringar.

Jag brukar inte ta så ofta. Jag delar oftare med mig, men orkade ej hitta på till de här förbaskade påskäggen + en kikare.

Ajessica, när jag hade skrivit färdigt, tyckte jag, att jag kunde klämma fram en motivering till, men det gick ej. Tro't eller ej, ditt "sillabitsrim" som dessutom haltar på slutet gick hem. Det stämde inte in på bröd precis, men där ser man, man ska inte ha förutfattade meningar om juryn.

Sen är det ett till förbaskat bra rim, som jag gillar såååå mkt. Det tog jag till påskägget och vann. Jag skriver inte ut det, för det är ALLTFÖR BRA.Var och en får själv ha ögon och öron öppna, när prislistor läses! Så lite ogin har jag själv blivit. Det som jag anklagade er andra för!

Ja, nu har moja pratat lite goja igen. Ni behöver ej läsa mitt trams, om ni inte vill! Glad Påsk på er alla, ogina eller inte!
moja

Inläggav vesslan » 20 april 2011, 18:41

Nu blir jag undrande??
Skulle man skriva en motivering till Påskägget? Hos oss var det att man skulle döpa påskägget till någon? Om det nu är Marabous du skriver om?!
Hmmm...när jag äntligen hittar en butikstävling så gör jag fel...morr...
vesslan

Inläggav moja » 20 april 2011, 18:44

Dumleägget skulle motiveras!
moja

Inläggav AJessica » 20 april 2011, 20:36

moja skrev:Nu vill jag tacka för lite "snodda" formuleringar.

Jag brukar inte ta så ofta. Jag delar oftare med mig, men orkade ej hitta på till de här förbaskade påskäggen + en kikare.

Ajessica, när jag hade skrivit färdigt, tyckte jag, att jag kunde klämma fram en motivering till, men det gick ej. Tro't eller ej, ditt "sillabitsrim" som dessutom haltar på slutet gick hem. Det stämde inte in på bröd precis, men där ser man, man ska inte ha förutfattade meningar om juryn.

Sen är det ett till förbaskat bra rim, som jag gillar såååå mkt. Det tog jag till påskägget och vann. Jag skriver inte ut det, för det är ALLTFÖR BRA.Var och en får själv ha ögon och öron öppna, när prislistor läses! Så lite ogin har jag själv blivit. Det som jag anklagade er andra för!

Ja, nu har moja pratat lite goja igen. Ni behöver ej läsa mitt trams, om ni inte vill! Glad Påsk på er alla, ogina eller inte!

Jag vann faktiskt rätt mycket på det rimmet men efter det blev utlagt på abbas sida har jag inte vunnit en enda gång på det.
Så jag misstänker att fler använder det nu för tiden.
Man får väl komma på något nytt.
Lite stolt är jag iallafall att du hade lagt det på minnet :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
AJessica

Inläggav AJessica » 20 april 2011, 20:39

..........och att du dessutom VANN på det :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
AJessica

Inläggav moja » 14 maj 2011, 17:50

"Just nu jag henne i magen bär, men om fyra veckor är hon här"
Så säger en Henrik på Villaägarnas tävling.

http://www.villaagarna.se/Hustavlingen/ ... L246vborg/

Nu tjejer har killarna tagit över! Det var på tiden, så som vi strävar efter jämlikhet.

Henrik har löst det hela! Kan det bli Nobelpris, efter att han först vunnit en bärsele? Det måste va den största nyheten, som jag läst på länge!
moja

Inläggav AlexanderLucas » 14 maj 2011, 18:00

moja skrev:"Just nu jag henne i magen bär, men om fyra veckor är hon här"
Så säger en Henrik på Villaägarnas tävling.

http://www.villaagarna.se/Hustavlingen/ ... L246vborg/

Nu tjejer har killarna tagit över! Det var på tiden, så som vi strävar efter jämlikhet.

Henrik har löst det hela! Kan det bli Nobelpris, efter att han först vunnit en bärsele? Det måste va den största nyheten, som jag läst på länge!

LOL!!!
Användarvisningsbild
AlexanderLucas

Inläggav Happy » 15 maj 2011, 10:33

:D :D :D
Användarvisningsbild
Happy

Inläggav moja » 18 maj 2011, 09:37

Visst är det lustigt, hur man kan vända kappan efter vinden? Det handlar ju om de stackars Villaägarnas tävling!

Ena veckan vill man ha en värmepump, för man behöver hjälp med uppvärmningskostnader. Nästa vecka har man råd värma upp vattnet, bara man får löga sig i ett SPA-bad. Det är roande läsa folks olika motiveringar! Det tycker jag i.a.f.!

Vår granne har ett SPA-bad, och vi har bara sett dem bada där EN säger EN gång. Huttrande sprang de omsvepta av handdukar in i huset igen! Länge undrade vi, vad det skulle bli av bygget. Nu står det där, som en stor klump insvept i presenning. Ger inget roligt intryck i en annars vacker trädgård.
moja

Inläggav karra1 » 18 maj 2011, 10:44

Jag jag gillar ju Henriks motivering jag med - funderade nästan på att rösta upp honom till toppen :-)
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Tävlar man aldrig kan man aldrig vinna
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Min tävlingsblogg: http://mammamuh.blogg.se/tavla
Användarvisningsbild
karra1

Nästa

Återgå till Generella diskussioner